PARAMARIBO – Twenty-five young entrepreneurs benefitted from a Rural Tourism Business Laboratory hosted by the Young Americas Business Trust in Paramaribo, Suriname, on December 6-10. The Lab aimed to provide young entrepreneurs with the fundamental knowledge and skills needed to start their own businesses, specifically focusing on opportunities in rural and community tourism. The Lab was facilitated by Dr. Hezi Yisraeli and Mr. Ilan Ben-Josef, two Israeli tourism experts who were made available through the cooperation between YABT, the Government of Israel and the Golda Meir Mount Carmel International Training Center. Among the many topics that were explored in the five-day training were: tourism as a tool for rural development, global tourism trends, supply and demand in the Suriname tourism market, feasibility studies, operation and management of tourism enterprises, business planning and marketing and branding. As part of the hands on training experience, participants visited existing rural tourism sites, including Colakreek and Het Sprookjes Bos (Fairytale Forest). The diverse groups of participants, some of whom have already established tourism-related enterprises, were encouraged to take advantage of the country's natural resources and the surroundings of their communities to identify and develop employment-generating opportunities. As a result of the Laboratory, participants were able to outline business plans for tourism related ventures they intend to pursue in their communities. Additionally, a network was set up among the participants to enable access to resources and services and to continue the exchange of ideas and experiences. YABT will follow-up with the entrepreneurs to provide support as they continue to improve their business plans and prepare for the start-up phase of their proposed ventures. Considerable support for the workshop was provided by several Surinamese partners, among them the Ministry of Youth and Sports, the YoungBiz Education and Development Organization, the Women's Business Group Foundation and the Cultural Center of Suriname. The Business Labs program utilizes a highly interactive, learning-by-doing methodology to introduce participants to entrepreneurship and guide them from the idea generation phase to start-up. For more information, please contact: Brett Lashley YABT Program Manager for the Caribbean blashley@oas.org T. (202) 458-6456. FOR HUIRSE DANIELA BELEN & HUIRSE BELLINA JORGE ALBERTO DIRECTORES IBEROAMERICAN PRESS You can translate this info, in several languages. |
VIVIR LO NUESTRO EVA AYLLON & MARC ANTHONY
BR5-49 CHEROKEE BOOGIE
EL TIEMPO EN CIUDAD BAIRES Y LA HORA EN:
EL TIEMPO EN LA CIUDAD EXTENDIDO 5 DIAS - HORA
EL CLIMA EN ARGENTINA
jueves, 17 de febrero de 2011
NOVEDADES DE LA OEA Y YABT - NEWS FROM OAS & YABT
miércoles, 16 de febrero de 2011
MANUAL DE COMO INCREMENTAR TUS VENTAS - O CAPTAR MAS VOTOS
16.02.11 | ||||
5 estrategias en Social Media usadas para aumentar ventas |
Estrategias hay tantas como ideas se pueden generar, y sabes que son cientos las herramientas disponibles en Social Media y miles las formas de usarlas. Pero haciendo un resumen de todo llegamos a la conclusión de que las grandes empresas usan sólo 5 estrategias en Social Media para incrementar sus ventas y obtener un retorno de la inversión tanto en términos cualitativos como cuantitativos.Para ello deberemos definir métricas más complejas, no estoy hablando de quedarnos simplemente en el número de fans, comentarios (aunque son datos importantes y también deben medirse) …
para HUIRSE BELLINA JORGE ALBERTO DIRECTOR & REDACTOR RESPONSABLE de RECOLET NEWS Con un regalo especial de JUAN MERODIO para todos los lectores que accedan a esta Nota: Si bien VENTA: es cumplimentar una necesidad de satisfacción. Y esto es a través de un precio ó algo similar. Los Políticos deben "Vender su Imagen Positiva" para la "Satisfacción de Conquistar Más Votos", en cada elección. Y a veces analizamos que: el dr X, ó el sr XX (No llego al: "XXY", porque son los datos genéticos de la Mujer Superior), se postula para Tal Cargo. En el Escrutinio, que es el momento crucial; en el Cuadro de Resultados, no alcanza a tener los Votos Suficientes. Previo acuerdo con los "Recaudados de Campaña", seguros de perder su Inversión, antes bien, no malgastaron sus dineros en hacer el "Marketing Fidedigno" que dan las Urnas, en lugar de las costosas Encuestas Privadas. De ahí en más, tendrá otro Período, para mejorar la Venta de su Imagen. Va entonces párrafos más abajo este Obsequio, de JUAN MERODIO: Si quieres aprende a hacer crecer tu negocio con ayuda de las Redes Sociales, descárgate gratis mi libro Marketing en Redes Sociales Etiquetas: aumentar ventas redes sociales, estrategia redes sociales starbucks, estrategias social media, social media empresas De todos modos si el resultado es: Negativo, cliquear arriba en: Juan Merodio, en letras rojas. |